/ zaterdag 28 januari 2017 / No comments /

Fases of the project

I set up 3 fases to start the project. Concept, design/setup and development.


Part 1 - Concept

DEADLINE: End of January.

The objects and the scene:

Assets are spheres:
Attributes -> text
Data Quality Store -> %
Owner -> name + photo
Relations:
                Lines (or something else? (for design fase)) connecting the assets that have a relation.
                Relations are labeled
                Complex Relations look differently
Scene:
                Everything around one central asset
                OR
                No central asset

Actions:

Gaze + point or open(voice):
                Opens an asset to show attributes , quality and owner
Gaze + pinch:
                Used to scroll through large amount on text
Walking around
By walking around the user will be able to see more of the assets (when assets are placed behind each other in the visual space). Because we are make a full 3D scene and not a “flat” surface of assets like a screen.
Zoom
                Voice “zoom in”

Part 2 - Design and Setup

DEADLINE: End Februari.

Design:

How will the objects and the scene look like.
Building 3 different concepts and doing some feedback sessions to choose a design concept.

Fase 3 – Developing the application

DEADLINE: End April
The app and everything discussed in part 1 and part 2 will be build for the Hololens inside the Unity3d program.
Share This Post :
Tags :

Over mij

Over mij

Ik ben een student in het laatste jaar aan de Erasmus Hogeschool Brussel in de richting Multimedia en communicatie technologie met de specialisatie App en Web.


In mijn vrije tijd maak ik mobiele games met Unity3D in csharp en javascript. Mijn laatste project is een co-op zombie shooter in een virtuele wereld aan de hand van google cardboard of elke andere vr headset. Zo heb ik ook een 3D pinball spel gemaakt en werk ik momenteel aan een 2D space spel.


Ik woon in de Mechelsestraat te Leuven en zet mij in verschillende jeugdbewegingen waaronder de scouts in Herent en het jeugdhuis van Herent.


Final work Voorstel PDF

Final Work Onderzoeksplan PDF

Over de blog

The era of holographic computing is here. Dit is de blog van Ward Peeters waarin het onderzoek van het Final Work project bijgehouden wordt. In mijn final work zal ik de nieuwe nieuwe augmented reality technologie van Microsoft, met name de Microsoft Hololens, onderzoeken. Ik zal concepten voor het gebruik van deze technologie in het bedrijfsleven uitdenken en een prototype voor de Microsoft Hololens programmeren.

Populaire berichten